
Chcę Was dziś zabrać do ptasiego raju!
Śniadanie zjedzone? Porządek na biurku zrobiony? Książki, zeszyty i piórniki przygotowane?
No to zaczynamy!Na początek zadanie: różne jednostki pola. Trudne ?😮
Koniecznie zajrzyj do podpowiedzi.TUTAJ
No dobrze, już jestem poważna.😏😎Przechodzimy do podręczników i zadań przeznaczonych dla Was.
Otwórzcie swoje książki do polskiego na stronie 6
i przeczytajcie wiersz. Możesz zrobić to na głos, bo myślę, że i rodzice chętnie posłuchają.
i przeczytajcie wiersz. Możesz zrobić to na głos, bo myślę, że i rodzice chętnie posłuchają.
Teraz otwórzcie ćwiczenia również na stronie 6 i zerknijcie na polecenie 4. Od niego dzisiaj zaczniemy.
Przed Wami kolejny tekst i związane z nim ćwiczenia. Przeczytaj wszystko uważnie.
To jedno z Waszych ulubionych ćwiczeń, prawda?😇😃
To również jest banalne (czyli łatwe).
Kolejne dwa też są proste. Podobne robiliśmy już wiele razy. Przypomnij sobie co to jest rodzina wyrazów.
Już pamiętasz?
LÓD -> lodowy, lodowisko, lodówka, lodowiec
DOM -> domeczek, domek, domostwo, domownik, domowy, podomka, domator (osoba, która lubi przebywać w domu)
Zresztą autor podpowiada. Spójrz.
Ćwiczenie 2 polega na zamianie czasownika na rzeczownik.
Każdy z Was ćwiczył to z kolegą z ławki.
Przypominam do czasownika dodajemy końcówkę
- anie lub - enie np.
CZASOWNIK -> (co on robi?) rejestruje
RZECZOWNIK ->(co to jest?) rejestrowanie
Co do kropki, podobne zadanie robiliśmy już wcześniej, kropkę-omijamy.😊
Napracowaliście się, więc czas na przerwę. Wstańcie od stolików, zróbcie kilka skłonów, wymachów ramion, głębokich wdechów. I woda - napijcie się wody. A może macie ochotę na jakąś przekąskę. Bardzo proszę!
Czas na matematykę.
Zajmiemy się dziś tabliczką mnożenia przez liczbę 6.
Czas na pierwsze zadanie dla Was.
Jeżeli macie problem z mnożeniem zróbcie poniższe zadanie, a na pewno rozświetli umysł. Wybór zostawiam Wam.😊
Można i tak 😏😏
Przejdziemy teraz do ćwiczeń z matematyki na str. 48
Mogę Wam podpowiedzieć, że w tym ćwiczeniu chodzi o tajemniczą liczbę 6 i mnożenie jej przez kolejne liczby, tak jak w tabliczce mnożenia, zaczynając od 2 czyli
6*2 to 12
6*3=18
6*4 to ?
Prawda, że proste?
Teraz czas na zadanie z treścią. Przeczytaj je uważnie. Możesz wypisać dane do zeszytu w taki sposób jak robiliśmy to w klasie.
Musisz wykonać w tym zadaniu 2 działania, tak -na dzielenie, potem porównać oba wyniki i odpowiedź gotowa!
Przypomnij sobie zadanie z wczoraj. Było bardzo podobne.
( Zad.1 str.47 ćw.)
Przyjrzyjcie się uważnie rysunkowi. Jeżeli ktoś z Was nie zapamiętał, ile to jest 7*6, może pomnożyć przez siebie mniejsze liczby, a wyniki zsumować .
7 to inaczej 3+4, "rozbijamy" 7 na dwie mniejsze liczby i każdą z nich mnożymy przez 6.
Na koniec dodajemy.
Podobnie jest z innymi liczbami. Zobacz...
"Kropkę" zróbcie w zeszycie do matematyki.
Czas na naukę przez zabawę. Przygotowałam Wam ciekawą kartę pracy, ale uwaga będzie potrzebny spinacz i ołówek bądź sam spinner. Spinacz z ołówkiem ( spinner) ustawiamy na kółku i kręcimy losując działanie. Spójrzcie!
Zabawa polega na tym, aby pomóc listonoszowi, który zgubił listy i teraz musi je odnaleźć. Użyj dowolnego koloru, aby zamalować odnalezione zguby.
Powodzenia!
Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania tej karty pracy, możecie odwzorować ją na zwykłej kartce papieru i też dobrze się bawić.😊
To wszystko na dziś. Widzimy się jutro!
Do zobaczenia !
Pani Agnieszka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz