wtorek, 31 marca 2020

Wiosenne obserwacje.

Witajcie w wiosenną środę!
Chcę Was dziś zabrać do ptasiego raju!

Śniadanie zjedzone? Porządek na biurku zrobiony? Książki, zeszyty i piórniki przygotowane?
No to zaczynamy!

Na początek zadanie: różne jednostki pola. Trudne ?😮
Koniecznie zajrzyj do podpowiedzi.TUTAJ






No dobrze, już jestem poważna.😏😎Przechodzimy do podręczników i zadań  przeznaczonych dla Was.


Otwórzcie swoje książki do polskiego na stronie 6 
i przeczytajcie wiersz. Możesz zrobić to na głos, bo myślę, że i rodzice chętnie posłuchają.


Teraz otwórzcie ćwiczenia również na stronie 6 i zerknijcie na polecenie 4. Od niego dzisiaj zaczniemy.




Przed Wami kolejny tekst i związane z nim ćwiczenia. Przeczytaj  wszystko uważnie.




 To jedno z Waszych ulubionych ćwiczeń, prawda?😇😃




To również jest banalne (czyli łatwe).





Kolejne dwa też są proste. Podobne robiliśmy już wiele razy. Przypomnij sobie co to jest rodzina wyrazów.

Już pamiętasz? 
LÓD -> lodowy, lodowisko, lodówka, lodowiec
DOM -> domeczek, domek, domostwo, domownik, domowy, podomka, domator (osoba, która lubi przebywać w domu)


 Zresztą autor podpowiada. Spójrz.




Ćwiczenie 2 polega na zamianie czasownika na rzeczownik. 

Każdy z Was ćwiczył to z kolegą z ławki.

Przypominam do czasownika dodajemy końcówkę
- anie  lub - enie np. 


CZASOWNIK -> (co on robi?)   rejestruje

RZECZOWNIK ->(co to jest?)  rejestrowanie



Co do kropki, podobne zadanie robiliśmy już wcześniej, kropkę-omijamy.😊



Napracowaliście się, więc czas na przerwę. Wstańcie od stolików, zróbcie kilka skłonów, wymachów ramion, głębokich wdechów. I woda - napijcie się wody. A może macie ochotę na jakąś przekąskę. Bardzo proszę!



Czas na matematykę. 


Zajmiemy się dziś tabliczką mnożenia przez liczbę 6. 
Czas na pierwsze zadanie dla Was.
Jeżeli macie problem z mnożeniem zróbcie poniższe zadanie, a na pewno rozświetli umysł. Wybór zostawiam Wam.😊




Można i tak 😏😏





Przejdziemy teraz do ćwiczeń z matematyki na str. 48

Mogę Wam podpowiedzieć, że w tym ćwiczeniu chodzi o tajemniczą liczbę 6 i mnożenie jej przez kolejne liczby, tak jak w tabliczce mnożenia, zaczynając od 2 czyli 

6*2 to 12
 6*3=18
 6*4 to ?

 Prawda, że proste?




Teraz czas na zadanie z treścią.  Przeczytaj je uważnie. Możesz wypisać dane do zeszytu w taki sposób jak robiliśmy to w klasie. 

Musisz wykonać w tym zadaniu 2 działania, tak -na dzielenie, potem porównać oba wyniki i odpowiedź gotowa!

Przypomnij sobie zadanie z wczoraj. Było bardzo podobne.
                                        ( Zad.1 str.47 ćw.)




Przyjrzyjcie się uważnie rysunkowi. Jeżeli ktoś z Was nie zapamiętał, ile to jest 7*6, może pomnożyć przez siebie mniejsze liczby, a wyniki zsumować .

7 to inaczej 3+4, "rozbijamy" 7 na dwie mniejsze liczby i każdą z nich mnożymy przez 6. 
Na koniec dodajemy.

Podobnie jest z innymi liczbami. Zobacz...

"Kropkę" zróbcie w zeszycie do matematyki.



Czas na naukę przez zabawę. Przygotowałam Wam ciekawą kartę pracy, ale uwaga będzie potrzebny spinacz i ołówek bądź sam spinner. Spinacz z ołówkiem ( spinner) ustawiamy na kółku i kręcimy losując działanie. Spójrzcie!



Zabawa polega na tym, aby pomóc  listonoszowi, który zgubił listy i teraz musi je odnaleźć. Użyj dowolnego koloru, aby zamalować odnalezione zguby.
Powodzenia!




Jeżeli nie macie możliwości wydrukowania tej karty pracy, możecie odwzorować ją na zwykłej kartce papieru i też dobrze się bawić.😊
To wszystko na dziś. Widzimy się jutro!
Do zobaczenia !

                                                                               Pani Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 r

Ostatni dzień roku szkolnego 2019/2020. Witajcie Kochani!! Bardzo dziękuję Wam za pracę w tym wyjątkowym roku szkolnym. Udo...