Mam nadzieję, że piosenka przypadła Wam do gustu i z wielką przyjemnością uczycie się jej słów.
Bardzo za Wami tęsknie i liczę na to, że szybko się zobaczymy. A do tego czasu musi nam wystarczyć taka forma kontaktu... już niedługo, obiecuję. Dzisiejszy post jest moją propozycją na 3 dni. Dostosujcie go do swoich możliwości. Macie czas do piątku 27.03. - włącznie
Zaczniemy dziś od matematyki:
Na rozgrzewkę : Przed Wami karta z działaniami. Może być wydrukowana, może być przerysowana. Waszym zadaniem jest uzupełnić brakujące liczby tak, aby wszystkie działania były prawidłowe. Jak już sprawdzicie, że wszystko się zgadza, liczby parzyste poprawcie na zielono.
Przypominam, że liczby parzyste, to te, które kończą się cyframi: 0,2,4,6,8, np:
liczba 12 jest parzysta,
liczba 44 jest parzysta,
liczba 76 jest parzysta
liczba 100 również!

Chwilka przerwy. Tylko od Was zależy jak ją spędzicie, a jeżeli macie ochotę podzielić się ze mną swoimi pomysłami na takie "przystanki" to napiszcie propozycję w komentarzu pod postem. Poproście o pomoc rodziców, jeżeli sami nie dacie sobie rady.
Czas na język polski
Dziś zajmiemy się lekturą Jana Brzechwy: "Brzechwa dzieciom." Mieliście przeczytać 4 wiersze:
"Na straganie"
"Entliczek-pentliczek"
"Sójka"
"Ptasie plotki"
Na początek chciałabym przybliżyć Wam postać samego autora.
Mam dla Was dwie propozycje. Pierwsza to komiks, druga opowiadanie. Wybór zostawiam Wam. Zachęcam jednak do przeczytania opowiadania, ponieważ zawiera wiele ciekawych informacji o postaci jaką jest Jan Brzechwa.
KOMIKS
OPOWIADANIE
Kto przeczytał opowiadanie? Myślę, że znalazło się paru śmiałków i dla nich nie było to duże wyzwanie, prawda?
Czas na karty pracy.
Zaczniemy od wiersza "Na straganie"
Jeżeli macie drukarkę możecie z niej skorzystać, jeżeli nie, odpowiedzi zapiszcie w zeszycie do języka polskiego. Polecenia znajdziecie na kartach pracy.
Zrobione ? Super! Zasłużyliście na przerwę!
Czas na kolejny wiersz : "Entliczek-pentliczek". Wypiszcie z wiersza po 5 czasowników, rzeczowników i przymiotników. Wybierzcie z każdej grupy po 1 i ułóżcie z nimi zdania - czyli w sumie 3. Kliknijcie w tytuł poniżej, a potem w link.
↘

Dla chętnych rysunek do kolorowania. Możecie również narysować go samodzielnie. Jestem bardzo ciekawa Waszych prac.
Macie ochotę na przerwę? Proszę bardzo! każdy wstaje z miejsca, kładzie się na dywanie i na chwilę zmienia się w robaczka z wiersza Brzechwy. Pełza po dywanie. Wcale to nie jest takie proste, prawda?
Teraz trochę Waszej ulubionej matematyki.
Zadania z treścią.
Nie przepisujcie ich do zeszytów. Wystarczy, że zapiszecie działania i odpowiedzi (pełnym zdaniem). Tak jak robiliśmy to w klasie. Możecie również wypisać dane, aby ułatwić sobie rozwiązanie zadań.
Zmęczyły Was te zadania ? Odetchnijcie. Przejdźcie się po pokoju, napijcie wody, a może właśnie jest czas na drugie śniadanie?
Teraz zajmiemy się "Sójką".
Znajdźcie 10 różnic i wpiszcie je do zeszytu. Możecie również wydrukować kartę pracy i zaznaczyć odpowiedzi na niej, ale wtedy liczę również na pokolorowanie rysunku 😍
Kolejne zadanie związane z tym wierszem to kodowanie.
Rozkodujcie obrazek. Przerysujcie go do zeszytu w kratkę lub wydrukujcie.
Powodzenia !
Czas na ostatni wiersz.
Zajmiemy się teraz "Ptasimi plotkami"
Posłuchajcie ...
Wypiszcie w zeszycie do języka polskiego w kolejności alfabetycznej, wszystkie nazwy ptaków, które występują w tym śpiewanym :) wierszu, zwracając oczywiście uwagę na poprawną pisownię. Jeżeli macie wątpliwości zajrzyjcie do słownika lub zapytajcie rodziców.
Porozmawiajcie z rodzicami na temat PLOTKI.
Co to takiego ?
Czy robi więcej dobrego czy złego?
Czy powinna istnieć w naszym codziennym życiu?
Jestem ciekawa jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?
Już widzę jak siedzicie na swoich miejscach w sali i "wyrywacie" się do odpowiedzi-ręce w górze.😍😍
Ostatnie zadanie dla Was.
Wybierzcie sobie 1 wiersz z książki-dowolny i nauczcie się go na pamięć. Mam jedno życzenie. Proszę, aby to był wiersz mało popularny.
Znajomość wierszy sprawdzimy po powrocie do szkoły.
Po skończonych ćwiczeniach, zapraszam Was do krótkiej przerwy.
Może zrelaksujecie się przy dźwiękach śpiewu ptaków?
Poznajcie śpiew skowronka...
i śpiew słowika...
Wyjrzyjcie przez okno. Spróbujcie dostrzec oznaki wiosny.
Wiem, że niewiele przez nie widać, ale postarajcie się być uważnymi obserwatorami.
Zróbcie kilka przysiadów, podskoków, pajacyków, napijcie się wody.
Już niebawem kolejne zadania. Może w jakiejś innej formie, kto wie.😍😊 Tymczasem bądźcie zdrowi i pamiętajcie!
#zostańwdomu
To jeszcze nie koniec!
Mam dla Was niespodziankę.
Wasz szkolny kolega Maks nagrał bardzo ciekawy filmik.
Obejrzyjcie proszę.
Maksiu gratuluję pomysłu i zaangażowania !!!
Do zobaczenia
Pani Agnieszka
Ja już bardzo chciałbym wrócić do szkoły, bo tęsknię za koleżankami, kolegamia a szczególnie za moim przyjacielem Hibertem i za Panią. To nie to samo, ucząc się samemu w domu. Ale wiem, że panuje straszna choroba i musimy tak się uczyć. I już czekam na dzień kiedy wszyscy już zdrowi się spotkamy😊Damian
OdpowiedzUsuńDamianku ja też bardzo za Tobą tęsknię, za Wami wszystkim, ale musimy wspólnymi siłami przeczekać ten czas...Bądź dzielny, słuchaj rodziców, a zobaczysz już za chwilkę przywitamy się w naszej klasie i będziemy rozwiązywać matematyczne łamigłówki. Ściskam Cię mocno i do zobaczenia.:) Pani Agnieszka
Usuń