wtorek, 5 maja 2020

Ameryka-kontent wielu kultur.




Witajcie Kochani,
Dziś przyszła pora na AMERYKĘ -
Północną i Południową.


O tym, dlaczego nazywa się kontynentem wielu kultur oraz kto nadał jej taką nazwę dowiecie się z dzisiejszej lekcji.

ZANIM ZACZNIEMY LEKCJE, ZAPRASZAM CIĘ DO OBEJRZENIA FILMU ANIMOWANEGO
"BYŁY SOBIE AMERYKI"
(pierwsi Amerykanie)



Tekst na stronach 36-37 w podręczniku i film, który przegrałam z multibooka, wprowadzi Cię w ten wyjątkowy zakątek, byś mógł zobaczyć piękne krajobrazy i posłuchać ciekawostek o tej części świata. 







FILMOWA WERSJA LEKCJI: AMERYKI

Najważniejsze będzie dla nas wykonanie zadań utrwalających temat związany z Ameryką
(obejrzyjcie filmik do piątej minuty -  metodę projektu, omijamy:))
Ćwiczenia ze strony 32 są nieobowiązkowe.

Po wykonaniu ćwiczeń zajmiemy się opisem dobrze nam znanego, egzotycznego owocu, który uprawiany jest w Afryce, Ameryce Południowej i Północnej oraz w Azji. 

Przygotujcie zeszyty do polskiego. Przed Wami plansza z obrazkiem i rozsypanką zdaniową. Z rozsypanki należy ułożyć poprawny, zgodny z poznanym schematem opis owocu, znajdującego się na ilustracji. Opis należy przepisać do zeszytu - starannie i bezbłędnie. Należy również wykonać rysunek. Można sobie pomóc, drukując planszę, wycinając zdania i układając je. Pamiętajcie o sprawdzeniu poprawności wykonanego zadania!





CZAS NA PRZERWĘ


Kochani, czy macie możliwość budowania z klocków? 
Bardzo chciałabym zobaczyć Wasze dzieła!
To właśnie dziś proponuję, jako przerwę podczas domowej nauki.
Ci co byli na spotkaniu, widzieli czołg Olka, był naprawdę piękny. 
Zróbcie zdjęcia Waszych dzieł i wyślijcie je do mnie, a ja postaram się stworzyć na blogu, klasową wystawę.
(Poproście rodziców o pomoc w wysyłaniu zdjęć)
Na  każdego z Was czeka niespodzianka.😊



MATEMATYKA

Przed Wami bardzo ważny temat. 
Poznacie dziś liczby trzycyfrowe, ale na razie tylko ich pełne setki.
Przyjrzyjcie się dokładnie.

10*10=100


Zadanie 4 przeczytaj uważnie. Zwróć uwagę na pisownię.
Pisząc czy wymawiając, dziel liczbę na dwie części, wtedy będzie Ci łatwiej. 


Zadanie 5 wykonaj w zeszycie. Przerysuj oś liczbą i zaznacz na niej liczby.
Ale wcześniej zapisz: 

CEL LEKCJI:POZNAJĘ LICZBY TRZYCYFROWE-ICH PEŁNE SETKI.

Zadanie 5 jest bardzo proste. Zerknij na zadanie wyżej, a bez problemu uzupełnisz oś liczbową. 
 Odp:200;300;500;700;800;900

 Zajrzyjcie do swoich ćwiczeń na stronę 62. 
Ćwiczenie 1 to prościzna.😊👍





W ćwiczeniu 3 przypominamy sobie znaki:







POMOCNA DŁOŃ:
JEŻELI MNOŻYMY LICZBY I JEDNA Z NICH MA ZERA, TO MNOŻYMY LICZBY BEZ ZER, NASTĘPNIE WPISUJEMY WYNIK I DO NIEGO DOPISUJEMY "ZAPOMNIANE" ZERA.
(W KLASIE ZASŁANIALIŚMY JE SOBIE RĘKĄ)
3*200=600
3*2 00=6 00


Hmm...troszkę Ci pomogłam. Uzupełnij resztę.

Odp:300

        700

         700

Czas na proste zadanie z treścią.

 Odp: 600-300=300

Matematyka już za nami, prosty ten nowy temat , prawda?



Odpocznijcie chwilę i kiedy wróci chęć do pracy, zajrzyjcie tu jeszcze na 15 minut.
Ta lekcja to sama przyjemność. Przekonajcie się sami.

Chciałam Wam  dziś zaproponować  powrót do typowej lekcji muzyki i przypomnieć  podstawy, jakie już poznaliście w klasie 2.

Kliknij w link




       Do zobaczenia dzielne zuchy. 
Do jutra!


Pani Agnieszka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 r

Ostatni dzień roku szkolnego 2019/2020. Witajcie Kochani!! Bardzo dziękuję Wam za pracę w tym wyjątkowym roku szkolnym. Udo...