Jak spędziliście majówkę?
Czy udało Wam się troszeczkę odpocząć?
Pogoda nas nie rozpieszczała, jednak może udało Ci się wyjechać na działkę lub skorzystać z uroków spaceru w swojej okolicy?
Mam nadzieję, że odsapnąłeś z deczko od "domowej szkoły", naładowałeś akumulatory i chętnie wrócisz do pracy ze mną :)
Dziś przypomnimy sobie, gdzie na mapie świata leży Polska, na jakim kontynencie jest usytuowana, jakie kraje sąsiadują z nią, jak wyglądają poszczególne flagi państw europejskich i co oznaczają elementy na tych flagach.
Wierzę, że humor dopisuje
i masz ochotę dziś popracować co nieco.
i masz ochotę dziś popracować co nieco.
Zacznijmy od tekstu i mapy na stronie 46-47 w podręczniku.
Przeczytaj go i zastanów się nad odpowiedziami
na pytania 1-4 pod tekstem:
Zajrzyjmy do ćwiczeń:
nie sprawiło Ci większych problemów.
A jak wygląda zadanie 2?
Wygląda na to, że poradzisz sobie samodzielnie :)
Spróbuj dopasować krajobrazy do ilustracji.
ODP. góry, pola, lasy, wybrzeża
Udało się? Mówiłam, że to pestka!
Kolejne zadanie wykonasz sam w mgnieniu oka
- musisz wstawić brakujące wyrazy:
- musisz wstawić brakujące wyrazy:
ODP. Polska, Europie, Bałtyckim, Polakiem (albo Polką)
Przy zadaniu 4. możesz pomagać sobie zerkając na zamieszczoną w podręczniku mapę świata.
Na pewno Ci pomoże :)
Na pewno Ci pomoże :)
POMOCNA DŁOŃ - tylko dwie odpowiedzi są prawdziwe.
ODP. Prawidłowa odpowiedź to zdanie nr 2 i 4.
Ostatnie zadanie z ćwiczeń - przygotuj nożyczki
i wytnij z wycinanek flagi:
i wytnij z wycinanek flagi:
Litwy
Hiszpanii
Uzupełnij tekst wyrazami, oznaczającymi nazwy kolorów.
"Kropkę" z zadania wykonaj na kartce i zepnij ją zszywaczem/spinaczem do ćw. 5.
DLA CHĘTNYCH na dodatkową ocenę za aktywność :
LEKCJA PROGRAMOWANIA
LEKCJA PROGRAMOWANIA
kodowanie (ćw. str. 46 j.polski)
PRZERWA MOI UCZNIOWIE!
Czas wstać od biurka i troszkę się poruszać, a że za chwilkę matematyka , proponuję zabawę z kostkami połączoną z
WF-em. Na początek przygotuj sobie 2 kostki do gry i trochę przestrzeni:). Możesz też włączyć ulubioną muzykę.
Zasady są bardzo proste. Rzuć dwoma kostkami i zobacz co wypadło! Znajdź na planszy konfigurację liczb z kostek(np. na pierwszej kostce 3, na drugiej 1...) i wykonaj ćwiczenie, do którego te liczby z kostek są przypisane.
Jesteście gotowi? To zaczynamy!
Uff, męczące to było. Prawda? nie zapomnij napić się wody i chwilkę odsapnąć. A teraz już...
CZAS NA WASZĄ ULUBIONĄ MATEMATYKĘ
Zanim przejdziemy do dzisiejszego tematu i dowiecie się co to jest KWARTAŁ, przypomnijcie sobie nazwy miesięcy. Wszystkie trzeba znać po kolei, aby w prawidłowy sposób dzielić je na
IV KWARTAŁY.
POPATRZCIE.
POPATRZ UWAŻNIE !
Waszą zdobytą wiedzę na temat KWARTAŁÓW, sprawdzimy teraz w ćwiczeniach.
Otwórzcie je na stronie 59.
Zerkaj na podpowiedzi, które umieściłam wyżej.
One Ci pomogą.
Odp.czerwiec, listopad
W zadaniu 2 trochę Ci pomogłam. 😊
Reszta należy do Ciebie.
Popatrz na ramkę wyżej, jeśli nadal masz problem.
Przeczytaj uważnie zadanie 3. Zerkaj na tabelkę.
Myślę, że poradzisz sobie znakomicie.👍
Odp: październik, jesień
Odp: 5 miesięcy
Zanim zasiądziesz do kolejnych zadań, otwórz proszę zeszyt do matematyki i zapisz w nim
Cel lekcji: Wiem, co to jest kwartał.
Następnie przepisz do zeszytu notatkę, którą zamieściłam niżej. Możesz tak jak ja, użyć kolorów.
(NIE MUSISZ PISAĆ DRUKOWANYMI)
NOTATKA
KWARTAŁY
I KWARTAŁ-STYCZEŃ, LUTY, MARZEC
II KWARTAŁ-KWIECIEŃ, MAJ, CZERWIEC
III KWARTAŁ-LIPIEC, SIERPIEŃ, WRZESIEŃ
IV KWARTAŁ- PAŹDZIERNIK, LISTOPAD, GRUDZIEŃ
Pierwsze z dwóch zadań, zrób ustnie, drugie zapisz w zeszycie pod NOTATKĄ
Dane:
30 kg owoców
III kwartał- 3 miesiące
Ilość owoców musimy podzielić przez ilość miesięcy i rozwiązanie gotowe.👍
Pamiętaj o napisaniu odpowiedzi do zadania,
Odp. 30:3=10
Jeżeli jeszcze bardziej chcesz utrwalić zdobytą dziś wiedzę, proponuję wydrukować, bądź przepisać do zeszytu w podobny sposób, kartę pracy i ją uzupełnić.
Zadanie dla chętnych uczniów.
PODSUMOWANIE
NA KONIEC DZISIEJSZYCH ZAJĘĆ ZAPRASZAM WAS NA SPINNER-OWE ROZGRYWKI.
KOMU Z WAS UDA SIĘ BEZBŁĘDNIE UZUPEŁNIĆ KARTĘ? ZAPROŚ DO ZABAWY KOGOŚ Z RODZEŃSTWA LUB RODZICÓW I BAW SIĘ NA CAŁEGO!!
TO WSZYSTKO NA DZIŚ , MAM NADZIEJĘ, ŻE LEKCJA NIE BYŁA DLA CIEBIE ZBYT MĘCZĄCA.
MIŁEGO DNIA KOCHANI I DO ZOBACZENIA JUŻ JUTRO
POZDRAWIAM
Pani Agnieszka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz