środa, 22 kwietnia 2020

Ja też ratuję Ziemię! 22.04.

Witajcie Kochani,
Dziś ważne święto eko-przyjaciół - Światowy Dzień Ziemi. 
Czy świętujecie razem z nami? 






Lasy, drzewa, kwiaty, łąka,                                        Szanuj zieleń,
- to natury jest skarbonka!                                         szanuj, człeku,
Nie śmieć, nie truj, nie brudź rzek,                           i sadź drzewa przyszłym wiekom,
Masz przed sobą cały wiek!                                        A do rzeki nie lej ścieków,
                                                                                         O przyszłości - myśl człowieku!

Kto chce drzew mieć więcej w ząbkowskim lesie,
niech makulaturę do szkoły przyniesie. 

Nie rzucaj śmieci tam, gdzie popadnie,                     Nie siedź wciąż przed komputerem,
Już wszyscy wiedzą, że ... to nieładnie!                     Do kolegi jedź rowerem!
                                                                                           A WF-u nie unikaj,

                                                                                           Tylko zdrowo na nim brykaj!

                                                Jeśli się nie pośpieszymy, 
                                                szybko Ziemię utracimy.
                                                Już od dzisiaj zacznij sprzątać,
                                                Sprawdź, co masz w pobliskich kątach.





Na wstępie zapraszam Cię do obejrzenia prezentacji.





   

Co dziś będziemy robić?

Dziś będziemy utrwalać dotychczasowy materiał. Jest tego sporo - skróty literowe, związki frazeologiczne, spółgłoski miękkie, pisownia dużej i małej litery, zachowania proekologiczne i niekorzystne dla naszej planety... 
Brzmi strasznie i poważnie?
 Bez obaw, Wy to już wszystko potraficie :) 

Przekonajcie się sami, jak dużo się nauczyliście.


Otwórzcie ćwiczenia do języka polskiego na stronie 33.


 W zadaniu 1 w każdym zdaniu należy odnaleźć wykonawcę czynności oraz samą czynność-czasownik.


DLA PRZYPOMNIENIA:

Ola z zaciekawieniem przegląda  szkolną encyklopedię.

Czy poradzisz sobie z tym zadaniem? 
           Wierzę, że nie jest takie trudne, jak Ci się wydaje.                    
 "Kropkę" z tego zadania omijamy :)


Czy pamiętasz, co oznaczają te skróty? Ułóż 3 zdania z podanymi skrótami.


POMOCNA DŁOŃ:
pt. - pod tytułem
(dotyczy tytułów utworów, artykułów, tworów artystycznych - plastycznych, muzycznych, literackich)
ul. - ulica
( Mieszkam przy ul. Miłej)
np. - na przykład 

POMOCNA DŁOŃ:

 Prawidłowo dobierz objaśnienia do frazeologizmów:
-marzyć, fantazjować
-traktować coś bardzo poważnie
-być skąpy, nadmiernie oszczędzać na wszystkim



POMOCNA DŁOŃ:

  • na końcu wyrazu oraz przed spółgłoską (zmiękczenie przez"kreskę"
  • przed samogłoskami (zmiękczenie przez "i")

Czy pamiętasz, kiedy piszemy dużą literę, a kiedy małą?


Ufff.. jesteście bardzo dzielni :) 





 Otwórz zeszyt do języka polskiego i zapisz dzisiejszy
Cel lekcji: Uczymy się, jak właściwie dbać o Nasz Dom - Ziemię.


Pod tematem zapisz cztery zdania - wskazówki, przestrogi dla tych, którzy postępują niewłaściwie wobec ochrony przyrody (kropka z zadania 6.)









Obejrzyj bajki edukacyjne i odpocznij trochę przy pożywnym drugim śniadaniu.

BAJKA1               BAJKA2 


Gotowi? Przyszykuj ćwiczenia do matematyki.
Dziś też tutaj czeka nas "małe utrwalanko" :) 

Spójrz na stronę 52 w ćwiczeniach do matematyki. Tak to wygląda:




W tym zadaniu musisz wykazać się już znajomością tabliczki mnożenia.
 Jeśli Ci to pomoże, możesz dokonywać obliczeń mnożąc na palcach-filmik instruktażowy, który udostępniłam  Ci na blogu.

Obliczaj wyniki i wpisuj znaki <, > albo =. 
(Pamiętaj - większy "strzela" do mniejszego)

Przed Tobą zadanie tekstowe:



a) Oblicz, ile było piłek do tenisa i ile do ping-ponga stosując mnożenie. Przeczytaj uważnie zadanie.
b) Dodaj oba wyniki.


Kolejne zadanie to grafy: 


Pomnóż liczby w górnym rzędzie grafu.
W dolnym, kwadratowym okienku wpisz liczbę, przez którą trzeba było pomnożyć, żeby otrzymać ostateczny wynik.

Udało się? Na pewno! Czas na odpoczynek -
koniecznie z ruchem, głębokim oddychaniem
i napiciem się wody.

 Widzimy się za chwilę :)



Wysłuchaj piosenki
i spróbuj zapamiętać jej słowa :)



Dosyć siedzenia - czas na zabawy ruchowe:

Zadanie 1. Masz 1 minutę, żeby pozbierać dowolne przedmioty
(różnego przeznaczenia).
Posegreguj różne przedmioty, które są dostępne w Twoim domu
na kilka typów odpadów, np. 



gazeta >> MAKULATURA
puszka po coca-coli >>TWORZYWA SZTUCZNE I METAL

Pogrupuj znalezione przedmioty według kategorii:


SZKŁOMETAL i TWORZYWA SZTUCZNE,MAKULATURA, BIO-ZMIESZANE
 (jeśli złapiesz na przykład skórkę od banana ;)


Zadanie 2. Pomóż rodzicom posprzątać w domu
(a przynajmniej w swoim pokoju),
stosując poznane zasady recyklingu



A NA KONIEC EKOLOGICZNYCH TEMATÓW, NAGRODA DLA WYTRWAŁYCH i ATRAKCJA,
KTÓREJ JESZCZE U NAS NIE BYŁO. 

ZAPRASZAM DO EKOLOGICZNEGO ESCAPE ROOM'U - ROZWIĄZUJ ZAGADKI, ZBIERAJ CYFRY DO KODU, WYTRWAJ DO KOŃCA ZADAŃ:)





POZDRAWIAM, PIĄTKA!

Na koniec plakaty które od Was otrzymałam.
 Jestem z Was bardzo dumna!
Serdecznie dziękuję !!!


Maja M.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 r

Ostatni dzień roku szkolnego 2019/2020. Witajcie Kochani!! Bardzo dziękuję Wam za pracę w tym wyjątkowym roku szkolnym. Udo...