
Witajcie Milusińscy!
Dzisiaj kontynuujemy tematy związane z ochroną naszego środowiska, bo pamiętajcie:
PRZYRODA JEST WIECZNA, JEŻELI BEZPIECZNA, a CZYSTE ŚRODOWISKO TO NAJLEPSZE UZDROWISKO.
Zatem do dzieła, zaczynamy!
Przeczytaj czytankę na stronie 32 w podręczniku do języka polskiego.
Zastanów się i odpowiedz słownie na pytania: Czym jest ekologia? Co to znaczy żyć ekologicznie? Jak myślisz, dlaczego działania ekologiczne łączymy z kolorem zielonym?

Ekologia jest nauką, która najprościej rzecz ujmując zajmuje się badaniem przyrody – czyli wszystkim, co nas otacza.
Ekologia w dosłownym tłumaczeniu z języka greckiego oznacza naukę o domu. Środowisko to przecież nasz dom – miejsce, w którym żyjemy. To właśnie w nim dorastamy, uczymy się nowych rzeczy. Ekologia bada wszystkie zależności pomiędzy każdym organizmem zamieszkującym nasze środowisko. To znaczy, że w jej zakres wchodzą oddziaływania nie tylko ludzi, ale również zwierząt oraz roślin.
Zapoznaj się z tekstem na stronie 34-35 w podręczniku:
Czy już wiesz, co możesz zrobić, by ratować Ziemię? Dlaczego tak błahe czynności, jak zgaszenie światła, wyłączanie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych czy oszczędzanie wody, mogą przyczynić się do ochrony naszej zielonej planety?
Liczę, że potrafisz już odpowiedzieć na te pytania :)
Sprawdzimy to...
Otwórz swoje ćwiczenia do języka polskiego na stronie 28, na zadaniu 3.
Myślę, że znalezienie pięciu poprawnych odpowiedzi, nie będzie dla Ciebie żadnym problemem :)
Kropkę zostawmy sobie na później.
Do zadania 4 zaraz wrócimy, a teraz zajmiemy się łatwymi i przyjemnymi czynnościami :) Uwielbiacie naklejki, prawda?
Zadanie 1. polega na poprawieniu Krzysia i tego, co chłopiec zapomniał zrobić opuszczając pokój. Mówiłam, że łatwizna?!
Z zadaniem 2 też na pewno sobie poradzisz znakomicie:
("kropkę" opuszczamy - wczoraj wykonałeś plakat z hasłem)
Skupmy się na następnych zadaniach:
W zadaniu 3 przypomnij sobie, co mówiliśmy o rodzajach rzeczownika
RODZAJ ŻEŃSKI - TA
RODZAJ MĘSKI - TEN
RODZAJ NIJAKI - TO
RODZAJ NIJAKI - TO
Ułatwieniem i podpowiedzią miała być dla Was ostatnia litera w nazwie rzeczownika, np.
ŻARÓWKA (rodzaj żeński)
SZKŁO (rodzaj nijaki)
ŚMIEĆ (rodzaj męski kończy się spółgłoską - TEN ŚMIEĆ)
Wykonałeś zadanie?
Świetnie!
Świetnie!
W zadaniu 4. przypomnij sobie, co ostatnio mówiliśmy o RODZINIE WYRAZU.
Ten temat wałkowaliśmy nie raz, z różnymi przykładami - lód, góra, dom...
Ten temat wałkowaliśmy nie raz, z różnymi przykładami - lód, góra, dom...
Zadanie 4 polega na stworzeniu czterech wyrazów do rodziny wyrazu śmieć. Podpowiedziami są końcówki, np.
- arka, -arz, -tnik, - ić
- arka, -arz, -tnik, - ić
Podpowiem Ci pisownię ostatniego wyrazu, żebyś nie zrobił błędu: ŚMIECIĆ.
Zadanie 5 to dla Ciebie "kaszka z mleczkiem"
(pamiętasz, co mówiliśmy o związkach frazeologicznych? :)
(pamiętasz, co mówiliśmy o związkach frazeologicznych? :)
Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej i starannie je zapisz w liniaturze:
ZNAKOMICIE! BRAWO!
Ostatnie zadanie przed nami:
Wróćmy do ćwiczenia 4 na stronie 28 - "Podziękowanie"
Przeczytaj wzór z podręcznika, zamieszczam go tutaj:
Pamiętaj, żeby uwzględnić najważniejsze elementy podziękowania:
KOMU DZIĘKUJEMY?
ZA CO CHCEMY PODZIĘKOWAĆ?
Można również dopisać
JAKIE TO DAŁO POZYTYWNE EFEKTY?
KTO SKŁADA PODZIĘKOWANIA?
Twoim zadaniem będzie napisanie podziękowania dla uczniów klasy 2 c za udział w akcji sadzenia drzewek na pewnym osiedlu. Trzymam kciuki, długopis w dłoń i do dzieła! Przeczytaj wcześniej wszystkie dostępne wyrazy, z których musisz skorzystać w tym ćwiczeniu (znajdują się one w ramce)
MYŚLĘ, ŻE TERAZ JEST WŁAŚCIWY CZAS NA ZROBIENIE SOBIE PRZERWY.
Proponuje Ci do drugiego śniadania ciekawy
Teraz zajmiemy się MATEMATYKĄ
Utrwalamy tabliczkę mnożenia przez 9.
Otwórz zeszyt ćwiczeń do matematyki na stronie 51:
Zadanie dobrze nam znane - starajmy się już korzystać wyłącznie z umiejętności mnożenia, czyli:
9*1=9 9*2=18 9*3=27 9*4=36 ... aż do wyniku 9*10
W zadaniu 2 ćwiczymy dzielenie, jako działanie odwrotne do mnożenia. Aby otrzymać brakujące liczby w działaniach, wystarczy "duży wynik" podzielić przez 9:
90:9 = 10 więc uzupełniamy zapis prawidłowo 90:10
45:9=5 i uzupełniamy działanie: 45:5
72:9= 8, więc działanie będzie wyglądało tak: 72:8
Znając tabliczkę mnożenia,
możecie pamięciowo dochodzić, jakich liczb brakuje.
możecie pamięciowo dochodzić, jakich liczb brakuje.
Pracujcie uważnie i bez pośpiechu.
Zadanie 3. to zadanie tekstowe. Przeczytaj je w skupieniu.
POMOCNA DŁOŃ:
Pamiętaj, że tydzień ma 7 dni.
a) W pierwszej części zadania masz pomnożyć 9 tygodni przez
7 dni w każdym >>> otrzymasz wynik w postaci liczby dni.
b) Teraz odwrotna sytuacja - masz liczbę dni, którą trzeba podzielić przez 7.
Wtedy dowiesz się, ile tygodni będą trwały wakacje.
Uzupełnij odpowiedzi do postawionych pytań.
Zadanie 4.
W zadaniu sugerują by dodawać kolejne "dziewiątki". Można te zadanie wykonać również za pomocą mnożenia, żeby sprawdzić, ile pisaków Franek będzie mógł kupić za 30 zł.
9*1=9
9*2=...
9*3=...
9*4=.... ???
Uzupełnić odpowiedź do zadania.
Na zakończenie dzisiejszej lekcji, chciałabym żebyś otworzył zeszyt do języka polskiego i napisał:
CEL LEKCJI: CHRONIĄC ŚRODOWISKO, CHRONIĘ SWOJE ZDROWIE.
Wykonaj "kropkę" z zadania 3 na stronie 28 w ćwiczeniach do j.polskiego
Ja trafiłam na kilka ciekawych propozycji, może z nich skorzystasz i dopiszesz coś swojego?
Świat zadymiony, ma same złe strony.
Niszczymy las, nie będzie nas.
Okaż kulturę i chroń naturę - nie śmieć w lasach, nie płosz zwierząt.
WYKONAJ ZDJĘCIE SWOJEJ PRACY I PRZEŚLIJ MI NA E-MAILA BĄDŹ TELEFON TAK JAK DO TEJ PORY
Czas goni Nas...pora na lekcje wf-u. Poćwicz, potańcz, poszalej! od razu będzie lepiej!!! Możesz nagrać swoje poczynania, a ja chętnie je obejrzę!
Zatem, do dzieła!!!
Pani A.
Co by nie mówić to samo środowisko jest niezwykle ważne i moim zdaniem na pewno warto jest co nieco na ten temat wiedzieć. Ja jestem bardzo zadowolona, że dzięki firmie http://eco-expert.eu/ udało mi się uzyskać bardzo profesjonalną analizę środowiskową.
OdpowiedzUsuń