niedziela, 26 kwietnia 2020

Palcem po mapie. Zwiedzamy Polskę.

Mali odkrywcy | Książki dla Dzieci
Witam Was Mali Odkrywcy
!

Dziś przygotowałam dla Was kolejną niespodziankę
ale najpierw...


Czy wiesz, że...
"Cześć" i "dzień dobry" podczas wycieczek górskich to normalność?
Wzajemne powitanie się na szlaku jest niepisaną umową ludzi gór, zwyczajem i żywym przejawem kultury górskiej, elementem wędrówki i spotkań z ludźmi, którzy wybrali tę samą drogę, co my.
Osoby wybierające się góry po raz pierwszy, nierzadko zdziwione są na dźwięk słów „cześć” lub „dzień dobry”, wypowiadanych przez zupełnie obcego im człowieka. Taki zwyczaj powitania na szlaku kultywowany jest od dawna, nie tylko zresztą w Tatrach. Po słowackiej stronie usłyszymy „ahoj” lub „dobrý deň“. Niewykluczone, że na nasze przywitanie odpowiedź zabrzmi w języku węgierskim czy rosyjskim. W Alpach możemy oczekiwać „grissgott”, w Pirenejach „bonjour”. Nieistotny jest tu jednak język. Ważny jest sam gest powitania, który zapisał się głęboko w kulturze górskiej.

Zapamiętajcie, że powitanie podczas górskiej wędrówki jest czymś, o czym warto pamiętać w przyszłości.

Dziś utrwalimy wiedzę, którą z pewnością już macie. 
Przypomnimy sobie, z jakimi państwami sąsiaduje Polska, jakie krainy geograficzne występują w Polsce,
jaka jest najdłuższa rzeka i najwyższy szczyt górski. 



Wypoczęci? Gotowy i chętni do pracy? 
Dziś podróżujemy PALCEM PO MAPIE.
Zacznijmy naszą lekcję:

Już Wam wspominałam, że Polska to wyjątkowy pod względem różnorodności krain geograficznych kraj -
mamy dostęp do gór, morza i jezior.
Jest to ogromne bogactwo przyrodnicze.
Spójrz do podręcznika na str 20-21. Oto tekst:



LEGENDA
Legenda oznacza nie tylko opowieść o zamierzchłych czasach i niezwykłych miejscach lub osobach. Istnieje jeszcze coś takiego, jak LEGENDA MAPY - umieszczona na dole mapy, zazwyczaj po prawej lub po lewej stronie. Jest to tekst objaśniający mapę, co oznaczają niektóre obiekty na niej albo kolory. Na naszej podręcznikowej legendzie mapy możemy odczytać, co oznaczają kolory zamieszczone na ilustracji mapy: góry - kolor ciemnobrązowy, pomarańczowy
            wyżyny - kolor żółty
            równiny - kolor jasnozielony,

            niziny - kolor ciemnozielony.


A to bardzo ważne informacje, warte zapamiętania: 

NAJWYŻSZY, NAJWIĘKSZE, NAJGŁĘBSZE, NAJDŁUŻSZA

A teraz, spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.
Pokazuj palcem na mapie:


To już wiesz, więc tylko w ramach przypomnienia - 
                                 
- imiona i nazwiska (np. Jan Nowak)
- tytuły (w cudzysłowie, np. "Psie troski")
- początek zdania (np. Na podwórku słychać radosny trajkot i śpiew ptaków.)
- nazwy miast i wsi (np. Warszawa, Zamość, Kraków, Stara Wieś)
- nazwy państw (np. Polska, Grecja, Holandia)
- nazwy rzek i gór (Wisła, Odra, Tatry, Sudety)
- nazwy ulic (ul. Miła, ul. Szkolna)


Sprawdźmy, czego się nauczyliście
i ile wiadomości zapamiętaliście:

Otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 19


  POMOCNA DŁOŃ:





Poradziliście sobie z zadaniem?
Samodzielnie, czy z moją pomocą? ;)
Kolejne zadanie wymaga od Ciebie skupienia
i dokładnego czytania.
Skreślaj z ramki wyrazy, których już użyłeś do uzupełnienia tekstu. 


***Sprawdź poprawność wykonania zadania:***
1. Wisła
2. Gdańsk
3. Tatry
4. Niemcy 
5. Jan Brzechwa 


Teraz mała dawka wiedzy o sztuce użytkowej - ceramice.



Które z tych przedmiotów wykonane są z gliny? 
                                                                                                                                                                                              odp. 2,3,5


Zróbmy sobie minutkę odsapki,
zarządzam chwilę przerwy.

Napij się koniecznie wody i skorzystaj z pożywnej przekąski lub zjedz drugie śniadanie.
Jeśli masz możliwość, rozgość się na balkonie lub tarasie, złap trochę świeżego powietrza.
Po powrocie zapraszam Cię do zabawy:


A TERAZ ZADANIE, DO KTÓREGO ZAPROŚ MAMĘ, TATĘ, RODZEŃSTWO LUB DZIADKÓW. 


GWARANTUJĘ DOBRĄ ZABAWĘ I ŻYCZĘ SAMYCH WYGRANYCH!
Zamieszczam trzy wersje gry PAŃSTWA-MIASTA
(karty są możliwe do zapisania i wydrukowania lub przepisania na zwykłą kartkę)





Zapraszam do SUPER PRZYGODY !
LEŚNEGO ESCAPE ROOM'u 
- rozwiązuj zadania, zagadki
zakończ z sukcesem wszystkie misje
wydostań się z leśnej pułapki




Czas na matematykę

Dziś głównie powtarzamy i utrwalamy zdobytą już wiedzę
i testujemy swoje umiejętności.
Obiecuję, że będzie bardzo łatwo,
a przecież lubicie matematykę!
Gotowi? Zapraszam!

Dodawanie i odejmowanie dwóch licz. Pamiętaj, aby dopełniać działania do pełnej dziesiątki, wtedy jest dużo prościej.

Przypomnę Wam w jaki sposób można rozpisać przykłady, a tym samym pomóc sobie w policzeniu działań.

Dodawanie
Zawsze jest łatwiej obliczyć działania, jeśli liczymy je w taki sposób, by uzyskać pełne dziesiątki. 
Popatrz uważnie.
(zwróć szczególnie uwagę na malutkie liczby nad klamerkami)
                        

                                                  
Odejmowanie
W tym przykładzie odejmujemy w taki sposób liczby, aby powstały pełne dziesiątki, a potem już odejmujemy tylko to, co zostało z drugiej liczby
 W tym przykładzie odejmujemy pełne dziesiątki w pierwszej kolejności, a potem to co zostało z drugiej liczby
Jeśli jednak wolisz liczyć w pamięci,
bądź na patyczkach, czy palcach,
- bardzo proszę:)
Każdy sposób jest dobry.

Pamiętaj, że odwrotnością dodawania jest odejmowanie!
Zadanie 2, to nic innego jak zwykłe dodawanie (SUMA)
i odejmowanie(RÓŻNICA).
Do zadania 3. przygotuj linijkęzieloną i czerwoną kredkę. Przyłóż dokładnie swoją linijkę do ODCINKÓW i równiutko zaznacz zielonym kolorem.

W ćwiczeniu 4. i 5. sprawdzamy
znajomość tabliczki mnożenia i umiejętność dzielenia.
Jeżeli okaże się, że jakiegoś przykładu nie rozwiążesz,
spróbuj przypomnieć sobie mnożenie na palcach.
 Pamiętaj jednak o systematycznym powtarzaniu 
tabliczki mnożenia.

JEST BARDZO WAŻNA I POMOCNA.
                                        Pomocna dłoń:
Przypomnij sobie, co to jest kwadrat i rozwiąż dwa kolejne ćwiczenia. 
Możecie również wysłuchać lekcji na temat kwadratów,
jeżeli definicja to zbyt mało.



Pora na zadania z treścią.
Otwórz swój podręcznik do matematyki na str. 66 lub zerkaj na bloga.
Przygotuj również zeszyt do tego przedmiotu i zapisz

 Cel lekcji: Utrwalenie wiadomości o liczbach i
figurach geometrycznych.

Zapisz numer zadania i stronę, tak jak robiliśmy to w klasie. 
Zad.3/66
i przeczytaj uważnie treść zadania.


Pomocna dłoń:

Musisz w tym zadaniu wykazać się bardzo dobrą znajomością tabliczki mnożenia przez liczbę 8.
Przemyśl teraz , przez jaką liczbę musisz pomnożyć 8, aby otrzymać wynik z przedziału 70-90?
Hmmm....
podpowiem Ci troszkę....
8*8=64-za mało😅
8*9=?
8*10=?
8*11=88
Ile zatem będzie rozwiązań?
Działania i odpowiedzi na wszystkie "kropki" z zadania
 zapisz w zeszycie. 

Pomocna dłoń:

Tydzień to 7 dni.
 Zastosuj mnożenie w zadaniu 4.  i zapisz działania.
Nie zapomnij o odpowiedziach, które trzeba zapisać pełnym zdaniem w zeszycie.






Zadanie 5. również jest na mnożenie. Musisz zrobić trzy działania, aby odpowiedzieć na wszystkie "kropki":
5*8=? - to działanie do pierwszej "kropki"
Do Ciebie należą dwie kolejne.

Gdy skończysz zadania matematyczne, przygotuj się na dawkę ruchu i zdrowej aktywności.
Przyda się po dłuższym czasie siedzenia.
Oto zabawa z ćwiczeniami gimnastycznymi.
Wykonuj ćwiczenia zgodnie z poleceniami, pamiętając o powtórzeniach.






                                         
                                      

 Na miłe pożegnanie:
Mam dla Was propozycję gry w "łapki".
Zaproście do wspólnej zabawy domowników.
Jeżeli masz taką możliwość, wydrukuj kartę z grą, 
jeśli nie - po prostu odrysujcie ręce swoje, bądź rodzica i w podobny sposób przepiszcie liczby.
Wasza wersja gry zrobiona!
   CZAS START!!!
                                      
 Powodzenia!





Kochani, we czwartek 30.04. o godzinie 14:00 zapraszam Was do klasowego spotkanie w usłudze TEAMS.

Serdeczne uściskiBalon Sempertex Uśmiech 12'' 1 szt buziaki | Balony i dekoracje ...Pani Agnieszka 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 r

Ostatni dzień roku szkolnego 2019/2020. Witajcie Kochani!! Bardzo dziękuję Wam za pracę w tym wyjątkowym roku szkolnym. Udo...