,
WITAJCIE DZIELNI PODRÓŻNICY!
Dziś odwiedzimy najstarsze miasta Polski.
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, które miasto w Polsce chciałbyś odwiedzić i dlaczego? Powiem Wam w tajemnicy, że ja bardzo lubię zwiedzać Kraków. Jest to dla mnie wyjątkowe miejsce, ze specyficznym klimatem. Właśnie na temat tego miasta przygotowałam dla Was dodatkową prezentację, ale o tym później.
Polska to wyjątkowy kraj - mamy góry i morze, pełno jest zielonych równin i lasów, a Mazury witają nas pięknym widokiem jezior. Niesamowite mamy szczęście, nieprawdaż?
Wśród wielu naprawdę ciekawych miejsc, na uwagę zasługują te najstarsze, które opiewają licznymi legendami lub w których można zobaczyć przetrwałe do dziś od wielu setek lat zabytki. Te pamiątki dawnych czasów niosą za sobą ogromną wiedzę historyczną, są źródłem wiedzy o dziejach naszego narodu i ważne jest dla nas, by przetrwały kolejne dzieje w bardzo dobrym stanie.
Na początku chciałabym Was zaprosić na wirtualny spacer po naszej Ojczyźnie.
Popatrzcie i posłuchajcie. Zapraszam
POSPACEROWALIŚMY TROCHĘ😏, WIĘC CZAS ZABRAĆ SIĘ ZA PRACĘ
CEL LEKCJI: Poznam najstarsze miasta Polski i ich zabytki.
Oto czytanka ze strony 18 z podręcznika. Przeczytajcie ją uważnie w ciszy i skupieniu:
A teraz jeszcze:
Sprawdźmy się teraz w językowych zmaganiach.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na str. 19
Zaczniemy od quizu sprawdzającego zrozumienie przeczytanego tekstu o wycieczce do Krakowa:
Czy już wiesz, co będzie rozwiązaniem quizu?
Podpowiedź widać dokładnie na obrazku.
A tu pokażę Ci go wyraźniej:
A oto rozwiązanie: LAJKONIK - ludowa zabawa, która odbywa się w Krakowie co roku w pierwszy czwartek po święcie Bożego Ciała. Główny bohater zabawy – lajkonik – brodaty jeździec w orientalnym stroju poruszający się na sztucznym koniku przytwierdzonym do pasa, przemierza tradycyjny szlak na Rynek Główny w Krakowie w towarzystwie kapeli.
Pora na kolejne zadanie, tym razem polegające na redagowaniu odpowiedzi na pytania:
Zajrzyj jeszcze raz do czytanki o zabytkach miast i dokończ samodzielnie zadanie.
Liczę na Ciebie!
Przed nami zadanie 1.
POMOCNA DŁOŃ:
Przypominam, że stopień wyższy charakteryzuje się końcówką - szy, - sza, - sze:
piękniejsza, bogatszy, chłodniejsze.
Stopień najwyższy ma przedrostek NAJ i taką samą końcówkę, jak stopień wyższy:
NAJpiękniejsza, NAJbogatszy, NAJchłodniejsze
UWAGA! W TYM ĆWICZENIU ZWRACAJ UWAGĘ NA KOŃCÓWKI - JEST TAM:
RODZAJ ŻEŃSKI (KOŃCÓWKA -A),
RODZAJ MĘSKI (KOŃCÓWKA - Y)
RODZAJ NIJAKI (KOŃCÓWKA -E)
Ćwiczenie 2 - REBUSY
POMOCNA DŁOŃ:
Żeby nie było zbyt łatwo i przyjemnie do ściągania, napiszę wyrazy-rozwiązania, do odczytania od tyłu :)
WÓKARK ONZEING NILBUL
WAŁCORW ŃANZOP ELOPO
Czas na ćwiczenie 3:
Czy poradziłeś sobie z odczytaniem tego znanego przysłowia?
Przysłowie to uczy, że do celu należy podążać powoli, i że na wszystko przyjdzie odpowiednia pora.
ZRÓBMY SOBIE CHWILĘ PRZERWY,
KONIECZNIE Z GIMNASTYKĄ
ALBO KRÓTKIM SPACEREM PO BALKONIE.
ZJEDZ ŚNIADANIE LUB PRZEKĄSKĘ, NAPIJ SIĘ WODY.
KONIECZNIE Z GIMNASTYKĄ
ALBO KRÓTKIM SPACEREM PO BALKONIE.
ZJEDZ ŚNIADANIE LUB PRZEKĄSKĘ, NAPIJ SIĘ WODY.
ODPOCZNIJ I WRÓĆ DO MNIE, KIEDY BĘDZIESZ GOTOWY NA DALSZE ĆWICZENIA:
A teraz matematyką się zajmiemy i obiecuję -
nudzić się nie będziemy :)
nudzić się nie będziemy :)
CZAS NA GEOMETRIĘ!
Geometria to nie tylko figury geometryczne, ale również i linie, odcinki :)
Wiem, że lubicie działania z linijką - musimy dlatego ćwiczyć jej wykorzystanie, żeby rysowanie linii nie sprawiało Wam większych problemów.
ZAPAMIĘTAJ:
ZAPAMIĘTAJ, ŻEBY OPISYWAĆ LITERAMI POCZĄTEK I KONIEC ODCINKA - zapisujemy to w ten sposób:
AB, BC, CD
Zatemperowane ołówki (długopisom w geometrii mówię stanowcze NIE!)
w dłoń, linijki w gotowości, gumki na stanowiskach?
Zaczynamy :)
AB, BC, CD
Zatemperowane ołówki (długopisom w geometrii mówię stanowcze NIE!)
w dłoń, linijki w gotowości, gumki na stanowiskach?
Zaczynamy :)
Jak myślisz, która droga będzie najkrótsza?
Z doświadczeniami możemy wiedzieć, że ta NA WPROST :) , czyli w linii prostej. Zaznacz odcinek AB kolorem, sprawdź jego długość i wpisz odpowiedź w kratce.
Znajdź kawałek sznurka lub sznurowadło. Rozwiąż zadanie z "żarówką" dla bystrzaków :) Do uzupełnienia odpowiedzi pomogą Ci notatki o odcinku i linii prostej, krzywej, łamanej.
Zamieść swoją odpowiedź w komentarzu - sprawdzimy, kto prawidłowo wykonał zadanie :)
Teraz czas na ćwiczenia praktyczne:
Wykonałam rysunek pomocniczy, jednak uzupełnijcie dalszą część pracy według podanej instrukcji (wpiszcie długość odcinków)
Przypominam dla ułatwienia - dwie kratki to 1 cm.
Zadanie 3 to dla Was pestka!
Połącz punkty od A do E, następnie wykonaj polecenia:
A teraz przyjrzyj się i zastanów:
i CD ma 6 cm, to ile ma środkowy odcinek BC?
13cm-3cm - 6cm = ?? To właśnie długość odcinka BC
Skoro znamy już długość odcinka AB oraz BC, to sprawdzamy, ile będzie wynosił odcinek od punktu A do punktu C ?
3cm + 4 cm = ?? To właśnie długość odcinka AC
Skoro wiemy, że odcinek BC ma 4cm, a CD ma 6cm, to jaka będzie długość odcinka od punktu B do punktu D?
4cm + 6cm = ?? To właśnie długość odcinka BD
DLA CHĘTNYCH:
NA ZAKOŃCZENIE ZAPRASZAM WAS NA WIRTUALNĄ WYCIECZKĘ PO KRAKOWIE.
Czas na zasłużony wypoczynek!
Miłego weekendu.
P.S. Zajrzyjcie w weekend na bloga.
Pani Agnieszka
Najdłusza droga jest w krztałcie linii łamanej,ma dlugość 19,5cm.
OdpowiedzUsuńA najkrótsza droga to linia prosta-11,7cm.
Najdłusza droga jest w krztałcie linii łamanej,ma dlugość 19,5cm.
OdpowiedzUsuńA najkrótsza droga to linia prosta-11,7cm.
Super Karinko !!!😘😘
OdpowiedzUsuńNajdłuższa droga ma 19, 2 cm, najkrótsza droga ma 11,7cm i ma kształt linii prostej. Pozdrawiam Madzia
OdpowiedzUsuńBrawo!!!
OdpowiedzUsuń